کد خبر: ۶۲۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
آزادسازی قیمت خودرو؛ اولویت نخست دولت سیزدهم
به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور آینده ضمن تاکید بر لزوم حرکت خودروسازان داخلی در جهت تولید خودروهای برقی گفت: آزادسازی قیمت خودرو باید در راس اقدامات دولت سیزدهم قرار بگیرد.


به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور آینده ضمن تاکید بر لزوم حرکت خودروسازان داخلی در جهت تولید خودروهای برقی گفت: آزادسازی قیمت خودرو باید در راس اقدامات دولت سیزدهم قرار بگیرد.

محمدعلی ذکریایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با توجه تولید 50 هزار دستگاه خودروی برقی و هیبریدی بر اساس سند سیاستی صنعت خودرو تا افق 1404 اظهار داشت: بسیاری از نقاط دنیا از جمله در کشورهای آمریکا، چین و ژاپن سرمایه‌گذاری در حوزه تولید خودروهای برقی اتفاق افتاده، اما صنعت خودروی ایران در آغاز این راه قرار دارد و البته قطعا اقدام صحیحی خواهد بود.

وی با بیان اینکه آینده متعلق به خودروهای برقی است، گفت: تولید خودروهای برقی در ایران با توجه به تیم R@D فعال در خودروسازی کشور و ارتباط آنها با دنیای امروز خودروسازی جهانی، دور از ذهن نیست.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور افزود: با توجه به تغییراتی که در دولت و کابینه دولت در راه است، آثار این تغییر و تحولات و سرعت گرفتن یا کندی و توقف اجرای این طرح‌ها، در سه تا چهار ماه آینده مشخص خواهد شد.

ذکریایی با توجه به چالش‌های پیش روی دولت جدید و وزیر جدید صمت در حوزه صنعت خودرو اعم از زیان‌های انباشته، بدهی‌های بانکی، مشکلات تحریمی و پدیده خودروهای ناقص گفت: آزادسازی قیمت خودرو می‌بایست در راس اقدامات دولت جدید قرار بگیرد. تا زمانی که ‌قیمت‌گذاری خودرو بر اساس قیمت کف بازار نباشد، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی همچنین در خصوص مشکلات تولید، رکود و کاهش تقاضا در حوزه خودروهای تجاری سنگین بیان کرد: دلیل کاهش تقاضا در حوزه خودروهای تجاری، کاهش سطح فعالیت در حوزه کسب و کار و حمل‌ونقل بار و مسافر، رکود سنگین تورمی و افزایش شدید قیمت خودروهای سنگین است که امیدواریم با روی کار آمدن دولت سیزدهم در جهت رفع این نواقص و کمبودها اقدام شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در پایان در خصوص واردات کامیون‌های کارکرده اروپایی خاطرنشان کرد: واردات این کارکرده‌ها به هیچ وجه موردتایید انجمن قطعه‌سازان نیست، زیرا لطمه به تولید داخلی محسوب می‌شود. تقویت اقتصاد و صنعت خودروی داخلی می‌بایست جایگزین انتقال ارز و نقدینگی به خارج از کشور و خودروسازان خارجی شود.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"